vrijdag 17 augustus 2007

SMS-Poëziewedstrijd OdeGand

Haal ons in, feest, dek ons toe.
Wieg mijn armen in haar maat
en stuw haar lippen naar mij toe.
Haal ons hart op, doe het kloppen
tot aan onze vingertoppen toe.

Op zondag 5 mei 2007 zond ik dit SMS-gedicht naar de SMS-poëziewedstrijd van partners Base, Festival Van Vlaanderen en het Poëziecentrum. Dit jaar is het thema "Feest".

Mijn bijdrage telt honderzesenvijftig karakters. Op het venstertje van je gsm leest dat als 156 van de 160 —vier karakters op overschot in mijn emmertje sms. Want 160 karakters is de bovengrens, die ons sms-gedrag aan banden legt.

Deze ochtend omstreeks half twaalf vernam ik telefonisch dat ik één van de zesentwintig (yep, 26) laureaten ben die op 15 september in het Gentse stadhuis verwacht wordt voor de prijsuitreiking. De context, by the way, is het Festival Van Vlaanderen, dat die dag voor de vijfde keer op rij van start gaat met Odegand —happening onder stroom in de Gentse binnenstad.

Enkele mysteries zijn nog niet uitgeklaard. Het wedstrijdreglement
maakt gewag van exact 50 gedichten —we gaan ervan uit dat de 26 laureaten er precies 50 aanleveren?
Een tweede mysterie is de kudde ingezonden SMS-gedichten die ik online aantrof,
34 pagina's: 0, 1, 2,... 33. Ze staan er een beetje verloren bij, zonde eigenlijk —als ik me niet misreken 166 exemplaren. Ik heb geen idee of het hier om een willekeurige sample uit de inzendingen gaat, of integendeel om een selectie, waaruit bovenvermelde 50 geschrapt zouden zijn. Vast staat dat het niet de complete lijst betreft, want mijn inzending staat er niet bij. Dat het archiefje maar teruggaat tot een week na mijn inzending, is daar ook niet vreemd aan.

Bon, alle verwarring op een stokje, ik ben ferm vereerd met dit laureaatschap, het meedingen naar de hoofdprijs (duimen), en de dag gratis toegang tot OdeGand die ik nu al in de schoot geworpen krijg. Daarvoor dank, wel 160 maal...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag daar, kleine woordkunstenaar,
ik ben maar eens vlug op je weblog komen piepen, omdat ik wel dacht dat je erbij zou zijn. Proficiat! Maar surprise surprise: ik heb vrijdag ook een heel lief BASE-madamtje aan de telefoon gehad!
dus see you op OdeGand!
Ik duim voor je hoofdprijs!

Barbara (ter identificatie: die van op www.digg.be en tevens fervente liefhebster van P.)

Wouter7 ¶ zei

Hey Barbara, dank je wel voor je duimen, maar ik verwed er mijn hoofd op dat jouw SMS-gedicht ook de moeite is :-) Super dat je ook prijs hebt! Pak ons aller P. mee naar de prijsuitreiking, het wordt een mooie dag...