zondag 26 augustus 2007

SMS-Poëziewedstrijd OdeGand, Revisited

Na het goede nieuws van verleden week vrijdag heb ik nog een positieve noot. Eergisteren vond ik immers een genereuze uitnodiging van Base in de bus, die me toelaat om samen met mijn L.'etje een ganse dag van OdeGand te proeven —njummie. Dat B. en P. bovendien ook van de partij zullen zijn, maakt het plaatje compleet.

En nog twee dingetjes.

Het eerste, een erratum: de uitnodiging maakt gewag van exact 25 mogelijke winnende gedichten, minder dus dan ik eerder meldde. Oké voor elk, want dat verhoogt de kans op een Jet-Air waardebon voor een bestemming naar keuze (1e plaats) naar vier percent. Niet dat poëzie zich laat vangen in percenten, maar we rekenen toch zo graag ;-)

Het tweede, vermelding van een knappe website, die het getal 160 echt wel op het cijfer neemt: http://www.precies160.nl/. Ik stootte er vandaag op via de worstenmachien van Janien, waar Janien een postje wijdde aan de OdeGand SMS-poëziewedstrijd van vorig jaar, en ook enkele winnende sms'jes online zette. Merci Janien!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Welwelwel, proficiat, Wouter Rogiest! Ik wou dat ik ook meegedaan had - niet dat ik pretenties heb om u naar de kroon te steken! - dat heeft toch altijd iets pittig uitdagends, zo'n wedstrijd! en hem dan nog winnen op de koop toe! Fantastisch feestelijk! Heerlijk, uw site. Ik kawam hier toevallig via Google, en zie nu pas mijn worstenmachien hier tussen de poëzie staan!... Hoe komt het dat ik dat niet wist ... zal ik ergens iets moeten 'regelen' om u 'binnen te krijgen'!

Die succeservaring van het blije nieuws en dan wat later die prijsuitreiking! Wat heerlijk voor u en uw vrienden! Ik was al zo verguld toen mijn eerste 160 door Sofie Cerutti werd uitgekozen voor haar startpagina ergens in januari 2007 en in nrc.next! Ik zal u linken naar het TSM-blogrolletje want ik heb hier een nieuwe dichter en knappe blogger gevonden! Veel succes in beide domeinen en meer! Met veel groetjes vanuit The Sausage Machine die zonder poëzie niet had bestaan.

Anoniem zei

Haast en spoed ... Met excuses - wat heb ik toch allemaal geschreven in de vlugte, zonder na te lezen! Wat zie ik daar staan: kawam=kwam. En dan: "om uw link in TSM te kunnen ontvangen of hoe heet dat, een 'verwittiging' van vermelding van ons leerblogje"? i.p.v. ... u 'binnen te krijgen'! Dat vind ik van mezelf nogal aanmatigend en opdringerig. Bij dezen wens ik dus die 'agressieve' formulering te vervangen door de zinsnede die aan deze zin voorafgaat.